پلاستیک های زیستی جایگزینی مناسب برای صنایع بسته بندی یکبار مصرف مواد غذایی

پلاستیک های زیستی جایگزینی مناسب برای صنایع بسته بندی یکبار مصرف مواد غذایی

پلاستیک های زیستی جایگزینی مناسب برای صنایع بسته بندی یکبار مصرف مواد غذایی

مدرسه علوم دانشکده ای در مالزی، یک پروژه در دست دارد که قرارست، خواص پلاستیک های زیستی را با پلاستیک های مشتق نفتی یکسان سازی نموده و آینده این صنعت را متحول سازد.

تو ین ین {Thoo Yin Yin} استاد ارشد دانشکده علوم موناش مالزی، توضیح می دهد که چگونه بسته بندی خوب نقش حیاتی در صنایع غذایی ایفا می کند. بسته بندی خوب می تواند تضمین کند که مواد غذایی و نوشیدنی ها از آلودگی یا دستکاری محافظت می شوند و کیفیت مطلوب خود را در طول عمر مفید خود حفظ می کنند. از نظر او علیرغم اهمیتی که بسته بندی ایفا می کند، صنعت بسته بندی با نوآوری های مستمر در فناوری همگام نشده است.

وی می گوید: تغییرات سبک زندگی منجر به افزایش مصرف غذاهای راحت در بسته بندی های پلاستیکی شده است. بسیاری از این غذاهای بسته بندی شده اغلب به صورت جداگانه با حداقل دو لایه شامل بسته بندی اولیه و ثانویه، بسته بندی می شوند. با پیشرفت در مهندسی، بسته بندی در حال حاضر در ساختارهای چند لایه عرضه می شود و بازیافت آن را دشوار می کند.

همه گیری COVID-19 همچنین نحوه فروش مواد غذایی را تغییر داده است. تعداد کمی از مواد غذایی بدون اینکه به صورت جداگانه بسته بندی شوند، فروخته یا در پیشخوان نمایش داده می شوند. حساسیت ایجاد شده ناشی از پاندمی عملا بر مصرف پلاستیک ها و بسته بندی های پلاستیک، از جمله فیلم های پلیمری افزوده است.

ین ین استاد دانشکده موناش مالزی می گوید: رویه‌هایی که ما تا به امروز دنبال کرده‌ایم به مصرف بالای سرانه پلاستیک سالانه کمک کرده است و مالزی رتبه دوم را در زمینه زباله‌های پلاستیکی تولید شده در آسیا دارد.

 

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *